Tiedote: Ohjelmistorobotiikkayhtiö Digital Workforce avaa osaamiskeskuksen Puolaan

Lehdistötiedote 29.5.2017

Ohjelmistorobotiikkayhtiö Digital Workforce avaa osaamiskeskuksen Puolaan

Pohjoismaiden johtava ohjelmistorobotiikkayhtiö Digital Workforce on avannut toimiston Lodziin Puolaan vahvistaakseen asemiaan Keski- ja Pohjois-Europan alueella sekä kasvattaakseen ohjelmistorobotiikan asiantuntijaverkostoaan nopeasti kasvavassa markkinassa.

Digital Workforcella on entuudestaan toimistot Helsingissä ja Tukholmassa. Lodzista yhtiö hakee osaavia ja ammattitaitoisia RPA kehittäjiä sekä konsultteja tietotyön automaation ratkaisujen kysynnän kasvaessa Pohjois-Euroopassa.

– Valitsimme Lodzin, koska alueen useat yliopistot houkuttelevat paikalle moninaista ja teknologisesti pätevää työvoimaa. Olemme jo rekrytoineet ensimmäiset 10 kehittäjää ja tavoitteenamme on työllistää 30 kehittäjää vuoden 2017 loppuun mennessä. Ensi vuonna tuplaamme luvun. Ohjelmistorobotiikka on monille täysin uutta ja koulutamme henkilöstömme markkinoiden johtavilla teknologioilla ja työkaluilla, kertoo Mika Vainio-Mattila, yksi Digital Workforcen perustajista.

Digital Workforce tuo alueelle uudenlaista osaamista. Ohjelmistorobotiikan avulla organisaatiot voivat luoda itselleen uudenlaisen, digitaalisen työvoiman. Digitaalinen työvoima koostuu digityöntekijöistä eli ohjelmistoroboteista, jotka hoitavat aikaa vievät ja puuduttavat tietokoneella tehtävät tietotyön rutiinit. Mitä enemmän organisaatiot hyödyntävät digitaalista työvoimaa, sitä tehokkaampia niistä tulee.

Lodzin alueella toimii useita suuria pankkeja, vakuutusyhtiöitä, ulkoistuspalveluiden tarjoajia sekä Shared Services yksiköitä, jotka kaikki lukeutuvat yhtiön pääasiakassegmentteihin.

– Lodzista käsin pystymme palvelemaan paremmin Keski- ja Pohjois-Euroopassa toimivia asiakkaitamme. Puola on meille kiinnostava bisnesmahdollisuus, koska ohjelmistorobotiikassa otetaan nyt ensimmäisiä askeleita ja monet suuret organisaatiot ovat käynnistämässä arviointeja ja potentiaalin kartoituksia, kuvailee Vainio-Mattila. Puolan toiminnan käynnistymisen jälkeen syksyllä 2015 perustetulla Digital Workforcella on jo 60 ohjelmistorobotiikan osaajaa.

Ohjelmistorobotiikka on yksi johtavista teknologioista tietotyön ja prosessien automatisoinnissa, mikä edistää digitaalista transformaatiota. Ohjelmistorobotiikan hyödyntäminen organisaatioissa on kasvanut nopeasti viimeisen 12 kuukauden aikana ja kasvu kiihtyy.

Lisätietoja
Mika Vainio-Mattila, Partner, Digital Workforce, mobile + 358 40 752 0617, mika.vainio-mattila@digitalworkforce.fi

Digital Workforce
Digital Workforce on ainoa puhtaasti ohjelmistorobotiikkaan erikoistunut palveluyhtiö Pohjois-Euroopassa. Automatisoimme tietotyön rutiineja digityöntekijöillä ja vapautamme ihmisten aikaa tuottavampiin ja tärkeämpiin tehtäviin. Digityöntekijän käyttöönotto ei vaadi monimutkaisia integraatioprojekteja tai muutoksia nykyjärjestelmiin. Digital Workforce on perustettu kesällä 2015 ja se työllistää tällä hetkellä yli 60 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa.
www.digitalworkforce.fi