Services

Tiedote: Digital Workforce kiihdyttää Pohjoismaiden suurimman robotiikan pilvipalvelun kehittämistä uudella johtajanimityksellä

Lehdistötiedote 3.9.2018

Pohjoismaiden suurin robotiikkayhtiö Digital Workforce on nimittänyt Tuomo Sievilän Head of Continuous Services yksikön vetäjäksi vastaamaan robotiikan pilvipalvelun ja Run Management palveluiden kasvusta.

Sievilä on toiminut yhtiössä maaliskuusta 2017 lähtien hankejohtajana ja vastannut rinnalla konsultointipalveluiden kehittämisestä. Ennen siirtymistään Digital Workforcelle Sievilä oli ohjelmistorobotiikan globaali konseptivastaava Nordealla. Syyskuusta lähtien Sievilä vastaa Digital Workforcella pilvipalveluasiakkaiden menestyksestä ja palvelun kehittämisestä.

– Tuomolla on ollut merkittävä rooli konsultointitarjoomamme rakentamisessa ja suositun 100 päivän Ramp Up – konseptin luomisessa. Hän on osoittanut erinomaista kykyä luoda uutta ja aikaansaada muutosta, kertoo Jukka Virkkunen, yksi Digital Workforcen partnereista.

Robot as a Service pilvipalvelu lanseerattiin 2016 ja sen kautta on automatisoitu useita satoja prosesseja. Pilvipalvelun yli 40 asiakkaan joukossa on mm. suuria pankkeja, julkishallinnon organisaatioita, teollisuusyrityksiä, vähittäiskauppoja sekä terveydenhuollon organisaatioita Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Puolassa.

– On kunnia johtaa jatkuvat palvelumme kohti tulevaisuutta. Valtaosa asiakkaistamme saa palvelumme pilvestä ja uusia asiakkaita tulee viikoittain. Asiakkaat valitsevat pilvipalvelusta toimitettavat digityöntekijät yrityksen sisälle rakennettavan ympäristön sijaan useimmiten joustavuuden, nopeuden, rajattoman skaalautumisen sekä kustannusten läpinäkyvyyden takia. Asiakkaat voivat jopa valita, että digityöntekijöiden käyttö maksetaan minuuttiveloitteisesti, kertoo Sievilä.

– Run Management – ylläpitopalvelumme kysyntä on rajussa kasvussa. Asiantuntijamme varmistavat maksimaalisen käytettävyysajan sekä sulavan ylläpidon robotisoiduille prosesseille. Digityöntekijöidemme hoitaessa yhä liiketoimintakriittisempiä tehtäviä kellon ympäri tarve teollisen tason ylläpitopalveluille kasvaa. Parannamme jatkuvasti palveluamme vastataksemme globaalien, 24/7 toimivien asiakkaidemme tarpeisiin, jatkaa Sievilä.

Robot as a Service pilvipalvelu on saatavilla private ja hybridipilvistä tarjoten kaksi maailman johtavaa ohjelmistorobotiikkateknologiaa: Blue Prismin ja UiPathin. Tulevaisuudessa yhtiö aikoo lisätä pilvipalveluun valikoituja koneoppimiseen pohjautuvia kognitiivisia teknologioita.

– Olemme investoineet kovasti pilvipalveluumme ja meillä on CE-merkintä sekä ISO 20000:1 laatusertifikaatti. Olemme yhä ainoa robotiikan pilvipalvelu EU:ssa, josta voidaan toimittaa CE-merkittyjä automatisointeja. Viimeisen 12 kuukauden aikana olemme lanseeranneet Run Management – ylläpitopalvelun sekä omia tuotteitamme, mobiilin hallintatyökalun sekä automaatiokirjaston. Seuraavaksi tuomme valikoidut älykkäät teknologiat yhtä helposti saataville pilvipalvelustamme kuin ohjelmistorobotiikan tänä päivänä, sanoo Sievilä.

Yhteydenotot
Jukka Virkkunen, Partner, Digital Workforce, +358 50 670 47, jukka.virkkunen@digitalworkforce.fi
Tuomo Sievilä, Head of Continuous Services, Digital Workforce, +358 50 413 8883 tuomo.sievila@digitalworkforce.fi

Digital Workforce